En ovanligt vanlig tisdag

Måndag och det snöar småspik utanför fönstret. Inte toppenväder direkt men jag ska inte klaga. Det känns överlag väldigt svenskt att gnälla på vädret? Pippi Långstrump sa en gång ”Vi får vara glada att vi har något väder alls” och hon har ju en poäng (typ).
Ponnyerna bryr sig i alla fall inte om någon småspik, inte så länge det finns mat i hagen:p Men det stör mig som fan att fri tillgång nästan alltid måste innebära fetma, speciellt nu när ponnyernas träning ligger lite på is sedan valpen kom. Eller ja. Typ allt ligger lite på is just nu. Träning, jobb, SÖMN. Det är seriöst som att ha småbarn. När man tror att man ska få sova en stund så vaknar man mitt i natten av att det luktar skit eller att valpen ligger och smaskar på sin egen spya. Varför är hundar så äckliga? Tur att hon är söt, lilla Millie, men galet skelögd. Jag ska ägna resten åt min vakna tid till att ta reda på vad hennes högra öga egentligen tittar på.

IMG_20191202_171041.jpg

Lämna en kommentar